Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Czym jest SEO i dlaczego warto zlecić je profesjonalistom?

Treść

Nie ma jednego gotowego planu na szybkie i dobre wypozycjonowanie strony w internecie. SEO (z ang. Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie stron to szereg bardzo złożonych działań. Na wyniki pozycjonowania ma wpływ bardzo dużo czynników. Działania, które trzeba zaplanować są także zależne od indywidualnych predyspozycji danej domeny. W ich skład wchodzą informacje takie jak: historia domeny (jeśli ją ma), keywords (słowa kluczowe), czy same treści, które znajdują się na stronie. 

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron to szereg złożonych działań, jakie prowadzi pozycjoner, specjalista SEO lub agencja SEO https://coolbrand.pl/uslugi/pozycjonowanie-stron-internetowych/, która zajmie się profesjonalnie SEO. Do tych działań zaliczamy między innymi: audyt seo, link building, content marketing, analityka internetowa, współpraca z seo copywriterem. Wszystko to sprowadza się do jednego celu, a jest nim osiągniecie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki czemu dotrzesz do nowych klientów i zbudujesz świadomość marki w internecie. Jednym słowem sprawisz, że będziesz widoczny w internecie, będziesz odpowiedzią na zapytania klientów.

Czynniki wpływające na pozycjonowanie strony

Nie ma jednej gotowej listy, na której można by zawrzeć i opisać każdy czynnik, jaki wpływa na pozycjonowanie stron. Jedynie istnieją wytyczne, którymi należałoby się kierować podejmując działania SEO. Według Google wpływ na wyświetlanie stron w wyszukiwarkach ma nawet ponad 200 czynników. Trzeba mieć również na uwadze fakt, że algorytmy wyszukiwarek są aktualizowane na bieżąco. Czyli, niektóre czynniki mogą, a raczej ich użycie może nie mieć już tak bezpośredniego wpływu na SEO, co kiedyś. Ponadto mogą zostać dodane nowe wartości mające wpływ na pozycjonowanie. Dlatego w tej branży tak ważne jest, aby na bieżąco aktualizować swoją wiedzę. Warto również wiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych możemy podzielić na działania na stronie (on site) i poza stroną (off site).

Pozycjonowanie stron internetowych zleć profesjonalistom

Chociaż pozycjonowania stron można nauczyć się samemu, to nikt nie zastąpi profesjonalistów, którzy od lat się szkolą i mają zasób wiedzy, którego osoba początkująca nie będzie w stanie szybko nadgonić. Poza tym prowadzenie działań SEO na własną rękę metodą prób i błędów może się źle skończyć dla domeny. Musimy liczyć się z tym, że tu nie ma czasu na zabawę i próby, a może się uda. Jeśli się nie uda, to bardzo łatwo można sobie zaszkodzić, albo też dołożyć dodatkową pracę osobom, które fachowo zajmują się pozycjonowaniem. Pamiętaj, że dobrze przeprowadzone pozycjonowanie to podstawa, jeśli chcesz być widoczny dla swoich klientów. Pojawienie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach internetowych jest gwarancję zwiększenia liczby odwiedzin na stronie potencjalnych klientów, a co za tym idzie przełożenie się tych odwiedzin na zwiększenie sprzedaży. Zanim będziesz się wściekać, że nie widzisz efektów, a pozycjonowanie zleciłeś fachowcom, zapamiętaj! Pozycjonowanie stron to proces długotrwały, a także prowadzony na wielu płaszczyznach. Efekty pozycjonowania nie są widoczne po tygodniu, dwóch, czy nawet po miesiącu. Działania SEO są działaniami, których efekty widać najwcześniej po 5-6 miesiącach pracy nad stroną. Jeśli zależy Ci na szybkim, ale krótkotrwałym efekcie to tutaj wkraczają reklamy np. Google AdWords.

Autor: Silesian