Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Fakty o pozycjonowaniu stron

Treść

Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie stron www bez marketingu internetowego. Jest to obecnie najpopularniejsza i jak pokazują statystyki jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do dużego grona użytkowników. Do najważniejszych narzędzi tzw. e-marketingu zalicza się pozycjonowanie oraz optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych.
W gronie osób, które nie zajmują się profesjonalnie tą dziedziną IT, tworzą się różne teorie na temat działania procesów z zakresu SEO. Warto wiedzieć, które z nich są prawdą, aby w przyszłości, gdy będziemy zastanawiać się nad promocją marki w sieci, mieć minimalne informacje na ten temat.  Pierwszym faktem związanym z SEO jest stwierdzenie, iż optymalizacja witryny jest wymogiem koniecznym. Zanim agencja, której zadaniem będzie uzyskanie wysokiego miejsca na liście wyników wyszukiwania, przystąpi do swojej pracy, należy skupić się na edycji stron pod kątem wizualnym (budową) oraz treścią, zarówno tą, którą będą widzieć osoby odwiedzające witrynę, jak i usprawnienia zauważalne przez tzw. roboty.
Drugim prawdziwym stwierdzeniem jest dodawanie na swój portal unikalnych tekstów, dzięki którym strona wiele zyskuje. Internauci przeglądający witrynę w celu poszukiwania jakichś treści z pewnością będą zaglądać na nią częściej, gdy dostępne artykuły będą niespotykane i dobrze napisane. Również szybkość, z jaką wczytuje się dana strona, ma ogromne znaczenie. Nie tyle, co dla zwykłych użytkowników, ale dla wyszukiwarek, które weryfikują witryny pod tym kątem. Nie ma nic gorszego niż strony przepełnione niepotrzebnymi kodami, plikami, które jedyne co robią, to negatywnie wpływają na wyświetlanie się portalu. W tym przypadku mniej znaczy więcej. Sytuacja związana z wyceną za pozycjonowanie również budzi wiele wątpliwości wśród osób, które zastanawiają się nad zwiększeniem popularności swojej strony.
W sieci można znaleźć różne oferty agencji, u jednej wycena będzie wysoka, a u innych wręcz przeciwnie. Wszystko zależy od tego, na jakie słowa kluczowe się zdecydujemy. Jeśli zadowolą nas mniej wyszukiwane frazy, to oczywiste jest, że cena będzie niższa. Jednak w przypadku chęci znalezienia się na samym topie wyszukiwania, trzeba mieć świadomość, że wybór wyrazów: tanie laptopy, buty sportowe, złota biżuteria itd. wiąże się z większą inwestycją. Właśnie, dlatego cennik za pozycjonowanie stron czy optymalizację witryny zawsze ustalany jest indywidualnie. Jeśli więc kolega pochwali się agencją, u której za promocję witryny zapłacił dosyć mało, to wcale nie oznacza to, że i nasze wymagania zostaną spełnione za podobnie niską kwotę.
Na koniec warto zwrócić uwagę na bardzo ciekawe zjawisko, jakim jest pozycjonowanie stron w Polsce. Agencje SEO zupełnie pomijają Yahoo czy Bing i skupiają się tylko na wyszukiwarce Google. Nie ma co się dziwić, gdyż jest to najpopularniejsza wyszukiwarka w kraju, według danych statystycznych z innych wyszukiwarek korzysta zaledwie 1 – 2% polskich internautów.  W związku z tym pozycjonowanie stron dla pozostałych wyszukiwarek jest po prostu nieopłacalne.

Autor: Silesian

Tagi: Fakty o pozycjonowaniu stron