Okrojona kolej. Rządzący ograniczają rozwój programu kolejowego CPK

Treść
Minister infrastruktury chce ułatwić Polakom zagraniczne wyjazdy na narty. Jego słowa nie przysporzą mu jednak popularności, bo stały się okazją, by przypomnieć rządowi o okrojeniu programu kolejowego CPK.
27 czerwca zainaugurowane zostanie połączenie kolejowe między Warszawą a jedną z nadmorskich miejscowości w Chorwacji. Minister infrastruktury pała dumą, a za cel obrał sobie kolejne ułatwienia dla turystów. Tym razem w sezonie zimowym.
– Moim celem jest stworzenie pociągu do Włoch, do Austrii, ale wiem, że jest to bardzo trudne – wskazał minister infrastruktury, Dariusz Klimczak.
W sezonie zimowym minister chce ułatwić zagraniczne wyjazdy na narty. W sieci przekonuje, że polska kolej przeżywa prawdziwy renesans. Pokazuje, gdzie uruchamiane są nowe połączenia. Wypowiedź o pociągach do Włoch i Austrii raczej nie przysporzy mu jednak nowych zwolenników, bo spotkała się co najmniej ze zdziwieniem.
– Mamy Polregio bez nowego taboru, mamy Intercity, które uruchamia pociągi do Chorwacji, do Włoch i do Austrii, a Pendolino wycofaliście państwo z Jeleniej Góry, z Wałbrzycha, z Ciechanowa czy z Włoszczowej – podkreśliła Paulina Matysiak.
Planowane są kolejne zwolnienia w PKP Cargo. Przyspieszenie połączeń kolejowych między dużymi miastami, wyklucza kontrakty dla polskich firm zajmujących się dostarczaniem taboru. Okrojony został program kolejowy, który jest częścią budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
– Z programu, gdzie miało być 2 tys. nowych linii kolejowej i każdy Polak w promieniu pół godziny od stacji, która oferuje mu dobre przejazdy, zostaliśmy z taką drogą zabawką dla mieszkańców czterech największych miast – mówił poseł Marcin Horała.
Program CPK miał gwarantować m.in. połączenie kolejowe dla Jastrzębia Zdroju, 90-tysięcznego miasta, największego w Polsce, które nie ma dostępu do kolei.
TV Trwam News
źródło: radiomaryja.pl, 12 czerwca 2025
Autor: dj