Pociąg pełen pomysłów
Treść
Dziennik nowosądecki 15-11-2005
NOWY SĄCZ-CHABÓWKA. Autorzy programu kolei retro konsultują z gminami przyszły sezon turystyczny
Kursy negocjacyjne dla biznesmenów, zdrowej żywności, historyczno-przyrodnicze, sportowe i filmowe zapowiadają autorzy programu kolei retro na trasie Nowy Sącz-Chabówka. Program powstał w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej i będzie w tych dniach konsultowany z przedstawicielami gmin na trasie, by ewentualnie wnieśli swoje pomysły i uwagi.
Po dwóch przejazdach kolei retro, które miały komplet pasażerów i tłumy na stacjach, Ogólnopolskie Forum Kolejowych Szlaków Turystycznych zleciły suskiej szkole opracowanie całego programu kursów retro. Mogą się już odbywać od Sylwestra, ale przede wszystkim nastawione są na razie na sezonowego turystę w lecie. Na jednym ze spotkań przedstawicieli gmin, kolei i organizatora pociągu retro, układano już wstępne kursy letnie w 2006 roku. Mowa była o pociągu dla dzieci na Dzień Dziecka, o jazdach dla turystów z atrakcjami na przystankach kolejowych. Padły pomysły zagospodarowania stacji, by na każdej były innego rodzaju atrakcje.
- Nasz projekt - mówi dr Marek Łabaj, współautor - zakłada przede wszystkim dostosowanie rozkładu jazdy do rozrywek, a nie odwrotnie. Oparliśmy go na pięciu kategoriach turystyki: biznesowej, obszarów wiejskich, przygranicza, kulturowej i aktywnej. Chcemy zaoferować różnego rodzaju przejazdy. Zaplanowaliśmy m. in. kursy negocjacyjne, podczas których przedsiębiorcy mogliby spokojnie rozmawiać o interesach, a przy okazji dobrze zjeść, wypocząć, przelecieć się samolotem w Łososinie Dolnej. Mamy też propozycje kursów starego kina na kółkach, raczenia się produktami ekologicznymi serwowanymi w pociągu przez gospodynie. Specjalną ofertę edukacyjną przygotowaliśmy jako pomysł dla dzieci i młodzieży leczących się w Rabce.
W najbliższym czasie dojdzie do kolejnego spotkania pomysłodawców z przedstawicielami gmin, by ustalić, z jakimi propozycjami weszłyby do programu samorządy z terenów na trasie przejazdu pociągu. Z założenia ma to być unikalna możliwość promocji, pokazania się z tym, co najlepsze, przyciągnięcia turysty, który chce zwiedzać i jednocześnie się bawić.
(WCH)
"Dziennik Polski" 2005-11-15
Autor: mj