Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Sztab kryzysowy mediów publicznych

Treść

TVP, Polskie Radio i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji utworzyły wczoraj sztab kryzysowy mediów publicznych. Inicjatywa jest odpowiedzią na spadające wpływy z abonamentu. Media publiczne alarmują, że prognozowany spadek jest na tyle drastyczny, iż działalność misyjna będzie musiała zostać zredukowana do minimum, a jej miejsce będzie musiała zająć czysta komercja.
Sztab kryzysowy ma m.in. przygotować skierowaną do widzów i słuchaczy akcję informacyjną, nakłaniającą do płacenia abonamentu, opracować (we współpracy z Pocztą Polską) propozycje uszczelnienia ściągalności opłaty za radio i telewizję, a KRRiT będzie też apelować o wsparcie mediów publicznych przez rząd. - W ciągu ostatnich trzech lat abonament spadł o blisko 60 procent. Tak radykalnego spadku nie jest w stanie przeżyć żadna firma na rynku. W związku z tym pomoc państwa jest tutaj nieunikniona - powiedział wczoraj po spotkaniu z przedstawicielami TVP i PR przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.
Według prognoz KRRiT, uwzględniając skutki nowelizacji ustawy abonamentowej, media publiczne pozyskają z abonamentu w 2010 r. mniej niż 400 mln złotych.
PPT, PAP
"Nasz Dziennik" 2009-11-13

Autor: wa