Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wysoka jakość ciepła

Treść

NOWY SĄCZ. 10 lat Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej O korzyściach płynących z wprowadzenia systemu zarządzania jakością ISO 9001 i sposobach oszczędnego korzystania z ciepła rozmawiano wczoraj w sądeckim ratuszu. Powodem były obchody 10-lecia istnienia Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Na sali obrad zapełniły się wszystkie miejsca. Wśród zaproszonych gości byli m. in. prezesi spółek komunalnych oraz spółdzielni mieszkaniowych. To najwięksi klienci MPEC-u odbierający ponad 70 proc. produkowanego przez spółkę ciepła. Z ust Krystyny Stephens, dyrektora BSI Polska Management Systems usłyszeli o plusach wprowadzania w firmach systemu kontroli jakości ISO 9001. MPEC ma go od marca 2005 r., a audyt prowadziła osobiście pani Stephens. - Robienie czegoś źle oznacza konieczność poprawiania wykonanej pracy, angażowania ludzi do działania w nadgodzinach - wylicza Krystyna Stephens. - To wszystko kosztuje i na dłuższą metę jest nieopłacalne. Poza tym wpływa negatywnie na wizerunek firmy. Dlatego warto zainwestować w jakość. Zwłaszcza, że kłopoty zwykle zaczynają się od małych niedociągnięć, które stosunkowo łatwo usunąć. Jeśli się tego nie zrobi, to urosną do rangi problemu. MPEC przeszedł pomyślnie skomplikowane procedury i pod koniec marca 2005 r. uzyskał certyfikat z zakresu zarządzania jakością. Spółka musi utrzymywać wysokie standardy, by utrzymać się na rynku, bo pomimo 75-procentowego udziału miasta traktowana jest jak przedsiębiorstwo komercyjne, które musi wypracować zysk. Dziś MPEC zatrudnia 160 osób i pomimo postępu technologicznego, który minimalizuje liczbę pracowników obsługujących urządzenia grzewcze, nie redukuje załogi. Utrzymaniu zatrudnienia sprzyjają poboczne formy działalności - od usług tokarskich i ślusarskich poczynając, a na transporcie mebli, remontach budynków i sprzedaży węgla kończąc. Spółką zarządza prezes Jerzy Gwiżdż. (SZEL, "Dzienik Polski" 2006-09-15

Autor: ea